göğe bakalım


Ay ay ay!


Deryik beniiii ebelemiş.

Blog hayatımın ilk ebesi:) Pek bir heyecanlandım. Yapmaya kıyamadığım pek sevdiğim bir ödev gibi. Mevzu da tam benlik.

"kendinizi anlatan bi' şiir"miş konu.

Ben şiyir çok severim. Okumayı söktüğümden beri okurum. -yazmaya başlar başlamaz şiyir yazanların tam tersine-

Çok sevdiğim şiirleri giyerim çoğu zaman.

Cemal Süreya, ille de O. Daha iki gün önce yazmışım ya, bir de 20 şiiri vardır hani, çok severim, aynı son dizeyle biten.

Sonra Haydar Ergülen işte, sevdicek'e hediye ettiğim şiirlerden: http://mormermaid.blogspot.com/2007/03/bu-evimde-ok-gkyz-var.html

Kendimi anlatan bir şiir mi bilmiyorum, kendimi anlatmayı ben çok iyi beceremiyorum. Bu yüzden hep, şarkılara, şiirlere sığınırım. Tastamam şiiri yazar, tarihlerim çoğu zaman.

Kendimi anlatan bir şiir değil elbette tam olarak ama kendi halimi, benden iyi anlatan bir şiir. Tek tek her dizesini çok sevdiğim şiir;


Göğe Bakma Durağı


İkimiz birden sevinebiliriz göğe bakalım

Şu kaçamak ışıklardan şu şeker kamışlarından

Bebe dişlerinden güneşlerden yaban otlarından

Durmadan harcadığım şu gözlerimi al kurtar

Şu aranıp duran korkak ellerimi tut

Bu evleri atla bu evleri de bunları da

Göğe bakalım


Falanca durağa şimdi geliriz göğe bakalım

İnecek var deriz otobüs durur ineriz

Bu karanlık böyle iyi aferin tanrıya

Herkes uyusun iyi oluyor hoşlanıyorum

Hırsızlar polisler açlar toklar uyusun

Herkes uyusun bir seni uyutmam bir de ben uyumam

Herkes yokken biz oluruz biz uyumayalım

Nasıl olsa sarhoşuz nasıl olsa öpüşürüz sokaklarda

Beni bırak göğe bakalım


Senin bu ellerinde ne var bilmiyorum göğe bakalım

Tuttukça güçleniyorum kalabalık oluyorum

Bu senin eski zaman gizlerin yalnız gibi ağaçlar gibi

Sularım ısınsın diye bakıyorum ısınıyor

Seni aldım bu sunturlu yere getirdim

Sayısız penceren vardı bir bir kapattım

Bana dönesin diye bir bir kapattım

Şimdi otobüs gelir biner gideriz

Dönmeyeceğimiz bir yer beğen başka türlüsü güç

Bir ellerin bir ellerim yeter belliyelim yetsin

Seni aldım bana ayırdım durma kendini hatırlat

Durma kendini hatırlat

Durma göğe bakalım


Turgut Uyar

---

Sobelemeye gelince, efsane bloggerı sobeliyorum ben bir tek;





6 yorum:

Eda Demirel Suner dedi ki...

Ah be canım arşivimi gezmedin mi birtanem ben mim yazmıyorum :( hay allah ya canım yazmıştım bir yazımda sanırım okumadın başedemedim çünkü ancak efsane falan deme be canım estağfurullah :) layık görmen büyük incelik ne olur kırılma birtanem emi diğer dostları yazmayıpta seni yazsam inan çok ayıp olur :(

deryik dedi ki...

ay bu arada ben mimi yanlis yazmisim dortluk olucak. ama olsun bu siiri bolmek olmaz :)

mermaid dedi ki...

@ Eda: Canın saolsun, unutmuşum yaw.

@ Deryik: Ehieih zaten o zaman seçemezdim yaw. dalgın deryik daaalgııın

Tugc dedi ki...

Turguy Uyar süper değil mi sence de?
Benim en sevdiğim şiiri Ses şiiri. Yeni keşfettim burayı daha :)

mermaid dedi ki...

@ Tugce: Yine beklerim;)

Süper gerçekten. Bir de "Senfoni" var onu da çok severim.

Tugc dedi ki...

Yılgın ve Denge.. Bunları da çok severim. Turgut Uyar'ın en çok modern zamana uydurmuş olan, serbest kalıplı çok içerikli tarzını seviyorum...Şiirlerde bazen gerilirim ben, Turgut Uyar bu gerilii silenlerden biri..