kızkulesi








"İçindeyken gözlerinin onu araması ne tuhaf değil mi?"
dedi.
Evet, sahiden.
Orda olduğunu bilirken, yine de gözlerinin onu araması.

/

Sandviçler hazır.
Bir örnek pantolonlar.
Spor ayakkabılar giyildi.
Kahvaltıya çıkıldı.
Hava mayıstan kalma, ışık sarıydı.

/

Kız Kulesi!
Bir baktım, iki bilet aldı, şaşırdım.
Daha önce gitmemiştim, hiç, iyi ki. İlkleri onunla yaşamak ne güzel.
Sıradan bir pazar gününü diğerlerinden farklı kılmayı nasıl becerebiliyor her defasında?
İlk günden beri.
Sahilden bakınca, hoop yüzesin geliyor, bir şeye binmeye ne gerek var ki, iki kulaçta ordayız biz.
Hem denizkızıyım ben.

Daha önce cesaret edememişim meğer.
İstanbul'a bakmak, ama Kız Kulesini görememek.
Çok değişikti, çok ilginç.
Bir taraf pek rüzgarlı, bir taraf daha az. Romantik falan diyorlar, bilmiyorum ben sanırım o kadar romantik sayılmam. Kulenin tepesinde hop hop zıplayarak dönüp durmak, uzun uzun bakmaktan keyifli geldi sanki.
Karar veremedim. Kız Kulesinden bakmak mı daha güzel, Kız Kulesine bakmak mı?

Dürbüne jeton atıp bakacakken, sevgilinin onu bizim kulemize çevirmiş olması.
Gözümü dayadığımda onu görmek.
Galata Kulesindeki günü hatırlamak bakarken. O gün bu kadarını hayal edebilir miydim acaba?
Edemezdim sanırım. Değişmeyen tek şey, benim bir tek ona bakarken, İstanbul'u bile unutabilmem.
Bunları düşünürken, buğulanıverdi mercek.
Şükürler olsun ki, karşılıklı iki Kule'nin imkansız aşkı gibi değil bizimki.
Hakkındaki efsanelerden kulağıma dolanları bile unutuverdim. Benim Kız Kulesi masalımın bir sayfası daha dün yazıldı.
Hayal edip durduk, burda yaşasak hani, harika bir şey, mektuplar, faturalar, nasıl ulaşır acaba? Ne kadar da keyifli olur.
Aldığı bilette adres de vardı;
Kız Kulesinin adresi:
Üsküdar Salacak Sahili Karşısı-İstanbul
Hem çok net ve ortada, hem de bir o kadar havada asılı bir adres. Bayıldım ben. Sahilin karşısı yani:)
fotoğraf:mortingen

4 Comments:

  1. mortingen said...
    evet..
    aynen öyle dedim.
    Eda Demirel Suner said...
    Eski Kız Kulesi Salack olsa belki romantik ama şu an feci durumda malum pislik ve inşaattan memleket bitti zaten canım
    Sinem said...
    Aaahhh ahhh. Büyük anısı var Kız Kulesi'nin bende. Senelerce Salacak'tan seyrettim onu. Hep dedim ki; 'İnatla gelip görmeyeceğim seni taa ki evleneceğim insandan evlilik teklifi alacağım güne kadar.' Benim hayalimdi kız kulesinde evlilik teklifi almak. Kimseyle paylaşmamıştım bu dileğimi. Veee evet hayallerimin erkeği içine doğmuş gibi beni işle ilgili bir kutlama amacıyla kandırıp kız kulesine götürdü. Hayatımın dönüm noktasıydı. Hatta evimizde özel yapım yağlıboya kızkulesi tablomuz ve maketimiz var. O derece özel bizim için. Yazınla beni o güzel güne götürdün. Teşekkürler.
    mermaid said...
    @sinem: Pek çok şeyi, o kişiyle yapmak için saklamak çok hoş.
    Aşk bir kez gelir insanın başına çünkü.
    Bizim bir de böyle Galata anımız var ki yazacağım bir gün.
    İstanbul'da her şey bambaşka, en çok aşk.
    Bizim şehrimiz işte burası, bu yüzden.
    En çok bize yakışıyor İstanbul, biz de en çok İstanbul'a:)
    Güzel şeyler hatırlatmasına sevindim:)

Post a Comment



Sonraki Kayıt Önceki Kayıt Ana Sayfa