no smoking




Şunlara bakmalı herkes.

/
Yaz geldi, kesin geldi, artık bir daha da gitmez:)
/
Sigara yasağı birinci gün:
Motorda bir kişi sigara yakar, görevli onu uyarır, kadının biri bağırır:
"madem yasak şu çöp kutularını da kaldırın"
Sanırım çöp kutularının sadece izmarit atmak için olduğunu düşünüyordu.
herkes bir gergindir ki sormayın gitsin, birileri sigara içse de tepelerine binsek.
-bkz: otobüslerde de, telefon konuşulunca uyaran yaşlı amca/teyze tipi-


Sigara yasağı birinci gün/akşam:
Tek tük içmeler başlamıştır.
Görevli uyardığında gencin biri, sigarasını denize doğru tutarak, sigarasının kapalı bir alanda olmadığı savunur, tüm yolcular kopar.
Sonuçta motor ve vapurlar, deniz taşıtı olduklarından, polis için ceza kesmenin nasıl olacağı da meçhul olduğundan insanlar daha bir rahat, sahil güvenlik müdahale edecekse o başka.

Sigara yasağı ikinci gün:

Ve sabah o harika anons:) Sanki seferberlik ilan edildi. Çok ciddiye alışımız da bir komik, "amaan sende" halimiz de.
Fakat motor kıyıdan ayrıldıktan sonra tek tük içenler, içenleri uyaranlar, uyaranları, "sen de iç kardeşim" diye teskin edenler.
Böyle gider bu. Yavaş yavaş hem insanlar alışıyor, hem de bir yandan kimse takmıyor.

Sonuçta evet, yasa tam olarak uygulanamaz, biz rahat insanlarız falan ama gene de içme oranı bayağı azaldı, bu da harika bir şey, buna bağlı olarak yerlerdeki o iğrenç izmaritlerin de azalmasını umuyorum. Keşke, asfalta yapışan sakızı da engelleyen bi yasa çıksa, sokaklarımız berbat. Onları temizleyen cihazlar var aslında, asfaltta o siyah lekeler oluşmasın diye, ısıyla temizleyen...


2 Comments:

  1. n@zo said...
    Bizde de benzer diyaloglar yaşandı bugün. Okulum piknik alanının ortasında. Açık hava da içebiliriz diye banklara oturanlar, hayır efendim orası piknik alanı içemezsin diyenler. Gözlemlediğim kadarıyla günde 3-4 tane içen biri her türlü fırsatı değerlendirmek adına 7-8 tane içiyor. Yani kanunun ters teptiği kişiler de var. En komik olanıda 10 dk.lık tenefüste sigara içen öğretmenlerin dışarı atmaları kendileri. öğrencilerin göremeyeceği kadar uzaklaşıp, hızlı hızlı içip, dönüyorlar. Biz de gülüyoruz. Gelecek görmüyorum ben bu kanunda; umarım yanılırım.
    Sinem said...
    Olacak bu kadar komiklikler, gariplikler. :) Yavaş yavaş oturacak herşey. Buna da şükür. Kurtulduuukkk. :)

Post a Comment



Sonraki Kayıt Önceki Kayıt Ana Sayfa