gümbede gümbede güm güm

En büyük korkum Ramazan davulcuları. Ama en büyük.
Daha fena bir korku öğesi olabilir mi?
Gecenin karanlığında bir ses "gümbede gümbede". Ne ki bu şimdi?
"Dünya'nın sonu geldi toplanın gidiyoruz" der gibi.

Anlatmam o korkuyu.
Daha yakın bir zamana kadar, yani koca kızken, ama henüz yalnız uyuyorken, cenin şekline girip kulaklarımı tıkadığımı, hatta bazen ağladığımı, yada yüksek sesle şarkı söylediğimi biliyorum.
Geçen gece sevdiceğim "Hadi bir pencereden bak normal adamlar olduğunu gör, belki korkunu yenersin" dedi, korka korka baktım evet ses karanlıklardan, gökyüzünden, yerin yedi kat dibinden gelmiyordu, ama yine de korkumu yenemedim.

Dün gece uykumun arasında, beni sorarlarsa saklamasını, beni bulmalarına izin vermemesini falan mırıldandığımı hatırlıyorum.

Her gece aynı kabus "güm güm güm".

Beni onlardan koruduğun için pek teşekkür ederim.

10 yorum:

mortingen dedi ki...

bunu şimdi hatırladım..
o korktuğun adamlardan biri de bi'zamanlar bendim :)
köyde bir ramazan gecesi bende sahur davulculuğu yapmıştım ..

korkacak bişi yok yani ;)

eylos dedi ki...

Bence facebok gurubu kur. Ramazan davulcularından korkanlar :) diye

Haydins dedi ki...

Pek bir seyden korkusu olmayan bir insan olarak bana ilginc geldi..Acaba kucukken davulcu gelecek filan diye korkutuyorlar miydi seni.. Vardir ya klasik soz "cocukluguna inelim" :)

Ama bende kapiya gelen davulculara kapiyi acmazdim..Bayramda para istemeye gelirler ya ..Babam acardi kapiyi :)
Yabancilara kapiyi acma!!tembihinden kalan bir aliskanlik olsa gerek :)

Craft Woman dedi ki...

Tam üstüne bastın ay birde bozacıııı vardı ciyak ciyak bağırırdı. Kışa olur belki yine.Ekmek parası tabii haklılar ama 6 da işe gidenlere ve senin benim gibi korkanlara da yazık ya.

Sinem dedi ki...

Yaaaaaaa. Ama ben ramazan davulcularını çok severiiim. Hatta üniversite okuduğum ilde akordeon ile davul birlikte geçerlerdi. Zaten proje çizmekten bitap halde o saatlerde yatmış olurdum. Nasıl mutlu uykuya dalardım anlatamam. Korkma onlardaaan. Sev onlarııııı.

Passiflora dedi ki...

silikon kulak tıkacı, eczanenizden ısrarla isteyiniz.

Tanya's dedi ki...

Sevgili Mermaid,

Herkesin sevmesi gerekmez..bende sevmem davulcuları..bide hakkıma tecavüz görürüm zaman zaman irkilrek fırladığımda yataktan.. neyse ki artık bizim buralarda sadece ramazanın son günü..o da bahşiş toplamaya geliyorlar..onu da vermiyorum zaten hehe..

Ersin dedi ki...

kesinlikle haklısın, elbette te ki olcak şey değil, üstelik din ile falan da ilgisi yok, ama mahalle baskısı ile bu kakafoni devam ediyor.

n@zo dedi ki...

:)) çok güldürdün beni mermaid. ben de korkarım ama senin kadar değil :)

defneyleyasamak dedi ki...

Ramazan davulcusundan, bozacıdan, gece sokakta nara atandan, sabah ezanından, hepsinden hepsinden irkilerek uyanıyorum...