kıtır kıtır

Sıcak çorbalara illa ki ekmek kıtırı yapıyorum. Öyle çok seviyorum ki.
Harika şeyler çağrıştıyor bana, bayılıyorum.
Yeni yapılmış reçel kokusu gibi.

Mutfaktan gelen kokular, şekillendiriyor o anki keyfi zaman zaman.
Feng Shui'de bile ocak pek önemlidir ya.
Yada iyi bildiğim bir şey hani, gördüğümüz her şeyi bir de görünmeyen karşılığı oluşu gibi.
Mutfak o yüzden pek önemli, pişmek, pişirmek önemli, yediklerimiz önemli, yemek yaparkenki hislerimiz önemli, öfkeyle mutfağa girmemeli en zehirli yiyecekten bile daha tatsız olur her şey. O yüzden hani mutfakta salaş, sofraya otururken şık değil, en sevdiğim halimle giriyorum mutfağa da, en sevdiğim elbisemle.

Kokulara epey taktım bu ara.
Keşfettiğim yeni mumlarıma bayılıyorum. Tart mum bunlar ve harika kokuyorlar. Tam da kafama göre bir şey. Yakıyorsunuz altındaki mum, üstteki tart mum eriyerek evi müthiş kokutuyor. Güzel olan seçenekleri. Kahve, çikolatalı kek, tarçın, elma, bal kabağı gibi kokanı bile var yada "clean cotton" diye bir tane var ki tertemiz ev kokusu direk... Beyaz çiçekler, limon... Bir de lavanta var, en sevdiğim. Birbirine karıştırarak yeni kokular elde edebilir yada yakmak yerine sadece bir çekmeceye koyabilirsiniz güzel kokutmak için.

Sakin geçiyor Eylül.
İzin bitip işe dönüş yapmak şu an en çok memnun olduğum şey olmasa da, daha bir becerebiliyorum artık iş telaşını kapının dışında koyup, eve geçiş yapabilmeyi.

Akşamları kitaplar, kahveler, kekler, mumlar, bazen dondurmalar, gece hafif menüler...

Bu zaman dilimi hiç bitmesin istiyorum.

4 yorum:

mortingen dedi ki...

hastasıyım o yemeklerin ben..

gwen dedi ki...

ben de clean cotton hastasıyım. mşnş tart wax göndermişti bi arkadaşım. kumaş yığınlarımın arasına koymuştum. bütün kumaşlarım clean cotton kokuyor :o

Craft Woman dedi ki...

Bayılırım bende.Çeyizimde 32 adet vardı. Hatta aralarından bazıları buhurdanlık için tart mummuş. Yani o minik olanların hepsi mum değilmiş ben bazılarından almışım.Sonra sordum Tepe'ye gidip orada standları var satıcı bayan söyledi. Hani buhurdanlıklar varya; üstüne yağ damlatırsın altına tea light konur ve erir süper bir koku yayar eve işte bunlarda da tepeye yankee ve su koyup yakıyormuşsun tea lightı. Muhteşem kokuyor ve 8 yakımlık da gidiyor sende denemişsin zaten :) Mis gibi kokmalar.

Tanya's dedi ki...

Sevgili Mermaid,

heşieyi sevgilyle yapınca en iyisi cıkmıyor mu ortaya..çok iyi yapıyorsun en sevdiğin elbiseni giyerek...gönlüne sağlık..