hiyu!

Harika bir gün.
Bir haftalık ev kampına bir mola.

Önce kuaför, sonra Beyoğlu, bir süredir görüşülememiş yakın bir arkadaş, tiramisu, kahve, keyif ve gevezelik gevezelik gevezelik.

O an karar veriyorum, haftada bir günü kendime tatil ilan edeceğim.

Sonra kalkıyoruz, keyif bulaşmış üzerimize, gülümseyerek yürüyoruz İstiklal'de.
Mephisto'ya giriyorum ben, en sevdiklerimden, bir diğeri de Robinson Crusoe, 389 numara hani.
Bir süredir yazılarını okuduğum, kitabını deli gibi merak ettiğim ismi söylüyorum raflarda bulamayınca,

Ece Arar'ın son kitabı var mı?
Bakıyor kız bilgisayardan, gülümsüyor sonra "Çocuk sahibi olmak için 40 bahane" mi?
Ah evet o işte.

Yürüyorum, ışık harika, ikindi ışığı mayıs ışığı, bir kaç telefon konuşuyorum, iyi haberler alıyorum, sevgilimin sesini duyuyorum. Eve dönecektim, hop karar değiştiriyorum, sevgilimi göreceğim, iş yerine birden bire.

Karşıya geçmem gerekiyor, yol boyu kitabımı okuyorum, gülüp duruyorum yer yer, bazen gözlerim doluyor, nefret ettiğim trafik hoşuma bile gidiyor.

Bıyık altından gülmeyin lütfen, kitabı bu niyeti körüklesin diye okumadım, "bir kitap okudum hayatım değişti" değil, sadece çok, çok merak etmiştim. Ve sadece anne hallerini, delilikleri anlamak için okunabilir. Hakkaten çocuklu çiftlerin bize bakışlarını, "gerisi boşmuş biliyor musun?" hallerini kitabı okuyunca anladım ve bayıldım. Çocuklu insanların dünyasına bir bakış. Anneler gezegenine bir gezi. Maddelerin her birine, klişelere, gözlemlere, en zor zamanların bile kendi içinde ne kadar eğlenceli ve apayrı bir dünya oluşuna ve yazarın gözlem gücüne bayıldım, döne döne okudum.

Sonra vapur, ton balıklı sandviç, sevgilinin eli, sevgilinin kokusu, gün içinde yaşananları paylaşmak, yürümek, yürümek, vapura binmek, eve gelmek ve iyi ki eve gelmek, her gün giyinip hazırlanıp gitmek zorunda olmadığın bir işin olmayışına şükretmek. İş kostümünde sınırsız özgürlük, sevdiğin elbiseler, rengarenk çoraplar, keyifle ve mutlulukla kendi çatın altındaki iş gününe hazırlanmaklar...

5 yorum:

mortingen dedi ki...

bahaneye ihtiyaç mı var ki denizkızı' m ! :)

ece arar dedi ki...

istiklal'de yürümüş, kitabı alırken ve yolda okurken seni görmüş kadar oldum. bir yazar daha ne ister:)))

Hüma dedi ki...

guzel deniz kizi.
evdeyim aslında, ama kapıları kapadım. bazen acıyorum, ozellikle arkadaslarım vs aradıgında, bunalımdayım gibi olmasın diye. aslında iyi gibi de görünüyorum. ama zaman zaman aglıyorum. hicbiseye yine yetisemiyorum. ne zaman gorussek? seni özledim. cidden.

Tanya's dedi ki...

Mermaid,

Bende cok eğlendim Ecenin ktabıyla..özellikle zor anlarımda..pes etmiş vazgeçmişken..deliler gezegenine tekrar bir yolculuk deneyelime kadar getirdi beni kitap..

Ahh iş kostümünde sınırsız özgürlük..ben zorluyorum biraz sınırları ama sınır işte..

Ve sevgili ile vapur..ne güzel yahu..

♥ Craft Woman ♥ dedi ki...

Yanındaymışım gibi yazmışsın şeker özlemişim yahu. Bol keyifler canım.