nisannisannisannisan

Dün o uğurlu yağmur yağdı!
Ben her yıl bir hevesle anlatırım bu masalı herkese. Heyecanla beklerim, illa ki bir damlası değsin isterim.
Nisan ayının ilk yağmuru yılın ilk yağmuru kabul edilir ve de illa ki ıslanmak gerekir. Çünkü çok güzeldir, her derde devadır, keyiflidir, mutludur.
Derler ki, bu damlalar pek bir gururluymuş, e kim olsa öyle hisseder, ilk yağmursun az şey mi, hatta bazıları böyle salına salına gökyüzünden inermiş...
Sonra, yeryüzüne yaklaştıkça, kocaman denizi görürmüş yağmur hanımlar. Denizi düşünsenize minicik damlanın gözünden...
Bu damlalardan bazıları, o kibirlerini bir kenara bırakır, boyunlarını bükerlermiş. Edep gösterirlermiş.
İşte bu boynunu büken damlalar, istiridyenin içine inci oluverirmiş sonra.
Bükemeyenlerse, yılanın ağzına zehir derler...

Büyükler "Nisan Tası" bile yapmışlar, her yıl bu damlaları toplamak için. Sonra içerlermiş, yağmurlar yağsın dilekleriyle toprağa dökerlermiş, saçlarına sürerlermiş...
Ben şanslıydım, gördüm onlardan en bilinenini.

6 yorum:

beyaz mendil dedi ki...

İnşallah şansın hep devam eder hayatım.Sevgilerimle.

Damlo dedi ki...

yorum yazmıştım uzun, isteğimi yerine getirememişmiş maalesef sistem. o kadar uzun cümleleri tekrar bir araya getirebilecek miyim bakalım:

evet biz bazen kibirimizi bi kenara bırakmak zorunda kalıoruz insanlar birazcık gülümseyebilsin, denizkızları incilerle süslensin die :P

ve hikaye gerçekten çok güzel, bilmiodum. ben henüz ıslanamadım ama, yağmur yağsın hemen aticiğim kendimi yollara..

en güzel damlaların avcunuza dolması dileğiyle..

fakeangel dedi ki...

kucuklugumden beri, her nisan ayinin ilk yagmurunda, annemle kendimizi disari atariz. islanir, sirilsiklam oluruz.

bereket der annem.

saclari uzatir der.

pek severim.

Make Up by Dilara dedi ki...

şemsiye kullandığıma pişman olacağım hayatta aklıma gelmezdi. ama öyle güzel yazmışsın ki, pişman oldum. :S

Damlo dedi ki...

ıslandım ve seni hatırladım :)

ece arar dedi ki...

harika... hep sürsün uğuru...