nar çiçeği for dummies

Bahsi geçen narçiçeği çayım için istek üzerine tarif:

Bir buçuk litre için, minik bir avuç kadar nar çiçeği zamazingosu, bir çorba kaşığı (tercihen esmer) şeker ve yarım limon sıkıyoruz. Soğuyunca süzerek içebiliriz. Ekşimsi, morcivert!

İstersek, önce sıcak içerek dener ve tadını bulabiliriz, mesela şekere ihtiyaç duyulmayabilir, iki kupa çıkan bir demlik için 7-8 minik şey yeterli.
Rengi önce mor, sonra kırmızı, sonra bildiğin koyu bordo oluyor.

Ben soğuk algınlığı için sıcak tüketirken iyi geldiği için keşfettim ve dahası antioksidan falan filan ama hepsinden önce şahane leziz, serin ve şahane!



Deryik'e burdan davet: Tombul sürahimden bir bardak da sana ayırdım.

6 yorum:

görkem dedi ki...

narcicegini okunca birden aklima candan ercetin'in sarkisi geldi, bi zamanlar ne cok dinlerdik...

renkleriyle anlattigin tarif de cok ise yarar, coook..

deryik dedi ki...

uzun uzun bühühühühü. ben kazıklandım.

Tanya's dedi ki...

Aaa..renk şahaneymiş..hemen deneye.

Damlo dedi ki...

enem ben ilk defa duyuyorum annemin aktarlık üzerine doktora yapmasına rağmen(iddia ederim aktardan daha çok ot var bizde :P)

gülş dedi ki...

antioksidanlarla ilgili tezim yüzünden cinnet geçiriyorken senin blogunu buldum, burda da çıktı antioksidanlar :) yine de çayı denemek lazım gelir.

deryik dedi ki...

ben pes ederek tombul sürahiye evet diyorum. zaten tombul sürahim de yok ve elimdeki şey kibarca söylersem "ice tea" rengi.