zencefil

Her mevsimin yağmuru başka kokuyor, bugün anladım ben. Yağmur beni hop açan güneşten bile daha çok mutlu eder. Dahası neşelendirir, hoppidik kız olurum.
Bugünkü, yazdı, taptazeydi ve daha önemlisi benim balkon bitkilerim şenlendi.
Yaseminim gelin gibi oldu, açıp duruyor, neşeli, mis gibi, şahane...
Sabah 7'de kalkan sevdiceğim, bayağı oynamış onlarla, domateslerdeki sorunu halletmiş, topraklarına bşyler yapmış falan. Botanik bir aile olduk.
Yağmur ve rüzgarla bütün kokular içeri doldu, zıp zıp zıpladım ben.

Ve en önemlisi, bize hediye edilen ve ismi bir türlü hatırlanamayan bitkinin adını, yağmurda kokunca bulabildik:

Zencefil!

4 yorum:

yass dedi ki...

yaseminler iyidir:P

Tanya's dedi ki...

Aaaa..zencefil..öyle cok kullanırım ki ben...cokta severim..şöyle bir hot lemon ginger honey şu şahane güne nasıl yakışırdı..kokusu burnuma geldi bak.

maslahatgüzar dedi ki...

Zencefil yetiştirebiliyor muyuz sahi, ben yazıyı okurken buram buram fesleğen kokusu duydum, toz ve kök zencefil bilirim de bitkisini hiç görmedim, eminim o da enfes kokuyordur. Bulup buluşturup yetiştirmek boynumuzun borcudur artık.

Damlo dedi ki...

bi bilogır arkadaşım sayesinde gitmiştim zencefil diye vegetarian bi restorana, güzel nezih bi yerdi aklıma geldi öyle..