eylül bir

Nihayet beklediğim, özlediğim, iple çektiğim mevsim geldi!

Elektrik tellerinden bile daha çok genleşen, uzayan günler bitti. Beyni süngere çeviren uykulardan uyanıldı.

Gökyüzündekiler "eylül 1" şöleni yaptılar sanki. Yağmurlar, rüzgarlar... Takvime bakmadan da anlardım yılın neresinde olduğumuzu. Yaz boyu bugünü bekledim ben, bahar çocuğuyum ben, hatta belki kış, yağmuru, yaprakları, üşümeyi, ürpermeyi severim. Sonbahar hüznü, romantizm falan değil bu. Zaten, mum, şiyir, şarap, loş ışık romantizmi insanı değilim ben:)

Bazıları nasıl yazın, güneş parlarken neşe doluyorsa, işte öyle. Ocak ayında yaşamadığım, "yeniden başlama" coşkusu, yeni kararlar, yeni defterler. İyi bir haber alacakmışım gibi. Bu keyif bende mayıs'a kadar gider... Hani ben leylek olsam, sonbahar olan yerlere göçerdim. Sabah beri, geziyorum evin içinde, dışarı çıksam büyü bozulacak sanki, şarkı söylüyorum, bşyler karalıyorum, okuyorum, zihnimin kırışıklarını düzeltir gibi ütülüyorum, gülüp duruyorum.

Şimdi; sinemaya gitmek var, kestane aramak yollarda, ayaklarımı onunkilerle ısıtmak, ancak tadını bilenlerin anladığı bir mevsimi paylaşmak var, kitaplar, kitaplar, kitaplar, atkılar, kahve, sıcak çikolata, tende yazdan kalan renklerin açılması, üşümek, ellerimi cebine saklamak, dik yakalı kazaklar, en sevdiğim sarı ışık, neşeli hırkalar var... Saatler ileri alınırken, sonbahar sakin ama telaşlanmaya hazırdır.

Kırmızı başlıklı kız olur muyum? Her yıl bir armağanla gelen eylül, bu yıl cebine neleri koymuştur acaba? Acaba ona bir atkı daha örsem mi? Bir kaç çorba tarifi daha eklesem mi deftere? Kaz tüylerini indirsem mi?

Ve dahası; bu yıl ben kendi yaşamımın, hani "daha mutlu olamam" diyebileceğim bir mevsimindeyim...

8 yorum:

pommeler dedi ki...

okudum gülümsedim
bi daha okudum bi daha gülümsedim

ELÇİN'İN YERİ dedi ki...

bende bahar mevsimi çocuğuyum...

funda dedi ki...

ben de sonbaharı sevenlerdenim.. yaz pek savruk geliyo bana

Tanya's dedi ki...

Ne güzel yazdın..ben seviyorum oysa yazı..ama okuyunca yazıyı anladım ki özlemişim sonbaharı..

Aklımdakiler... dedi ki...

Şimdi eğer evde beni bekleyen 17 aylık bir zuzu olmasaydı bu kitaplar, kahveler, sinema olayları ne de güzel yaşanırdı bizim ellerde.. Hatta devlet tiyatrolrı için kombine bilet vakti geldimi acaba diye telaşlanmıştım çoktan.. ah ah, güzel günlerdiiii....

HamaratDiva dedi ki...

çok cici olmuş, ben de heyecanla bekliyorum soğuk günleri.. hiç sevemedim yazı nedense..

deryik dedi ki...

kışın üşümeyi sevmiyorum ama ara mevsimler can. kırmızı başlıklı kız mı yoksa kibritçi kız mı hmm? :)

mermaid dedi ki...

@pommeler: teşkür ederim:)
@elçin: yaşasın o zaman:)
@funda: evet işte aynen.
@tanya: hepsi ayrı super:)
@aklımdakiler: 17 aylık kuzu daha güzeeel:)
@hanimish: aynen ben de.

@deryik: kibritçiyi bi sen biliyorsun, bir O. ama onun sonu üzücüydü, o öldü, soğuktan donmak falan. bir super kahraman geldi kurtardı onu o masalın içinden:)