40

40 oldu.
Benim anneliğimin 40. günü, minik adamımın dünyadaki 40. günü.

Bir çok şey değil de, bu basamak benim için önemliydi. Ben inanıyorum 40 rakamına, 40 çıkarmaya, bir şeyi 40 kere söyleyince olmasına, 40 yaşın kemalat yaşı olduğuna, gebeliğin 40 hafta oluşunua, 40 yıllık hatırlara, ölen birinin 40. gün toprağa karışmaya başlamasına, günlük namazın 40 rekat olmasına, 40'ta bir'lik zekata, ve hatta 40 haramilere bile...

Var bence 40 çıkarmak diye bir şey. Sahiden bir bebeğin dünyaya alışma, bir kadının anneliğe alışma, doğum meselesini üzerinden atma ve dahası lohusalık hallerinden kurtulma süreci... Kolay şeyler değil. Doğumun devamı gibi sanki.

Gerçekten şimdi; gözleri adam adam bakıyor, ayakları minik pamuk helva gibi, yanakları pofuduk, kokusu değişik ama tanıdık bir yerlerden, elleri aynı benimkiler, uykusu ve yüzü tıpkı babası, burnu minik bir düğme.

Geçenlerde biri "ne olmasını isterseniz öyle sevin" dedi, sevdiceğim; "astronot oğlum" dedi önce şaka yollu, sonra "mutlu oğlum" dedik. Mutlu oğlum.

Sevgili hayatımda gördüğüm en güzel şey;

Dilerim, hayatındaki her süreci böyle güzellikle tamamlar, her basamaktan böyle kolaylıkla çıkarsın. Yaprakları bulutlara eren ulu bir Çınar olursun, dimdik ve upuzun, dallarında kuşların cıvıldadığı, gölgesinde yolcuların dinlendiği, kökleri güçlü, varlığı güven veren, güneşle, suyla, gökyüzüyle, toprakla dost...
Dilerim hep mutlu olursun.

İyi ki annen ve baban bizler olduk. İyi ki bizim oğlumuz oldun.

Seni çok seviyorum,

Annen.

3 yorum:

narsis dedi ki...

40 haramilere ben de inanıyorum ama doğumun üzerinden 40 gün geçtiğine nedense inanamıyorum.

deryik dedi ki...

40 gün olduğunu düşündükçe, ben nerdeydim, zaman nerdeydi diye düşün düşün dur.

ikinci 40 çıkmadan çıkıvericem karşınıza :)

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

Maşallah size!!!Ben de inanırım bu dediklerine:)) Şimdi oğluşunuz anne karnından çıktı, dünyaya geldiğinin farkında:) Sen de daha bir farklısın yazdığın gibi...Bence anne olmak isteyen ya da özellikle korkan, çekinenler seni mutlaka ama mutlaka okumalı! Nasıl bir enerji nasıl bir ilham veriyorsun anlatamam:) Eşini de es geçmeyeyim. onun için de geçerli. 41 kere maşallah;)